نسخه چاپی

شروع ناامید كننده سریال های ماه رمضان

تلویزیون در یك همراهی ناخواسته با سینما موجب شده تا سالن های نمایش فیلم همچنان با قدرت به كار خود ادامه دهند! در شرایطی كه تلویزیون در ایام ماه رمضان نیز همچون نوروز امسال نتوانسته برنامه های جذابی را روانه آنتن كند، خیلی از مردم ترجیح داده اند با استقبال از طرح های تشویقی از جمله «افطار تا سحر» و «بلیت نیم بها»، تلویزیون های خود را خاموش كنند و راهی سینما شوند.

به گزارش نما به نقل از مهر: تلویزیون در یک همراهی ناخواسته با سینما موجب شده تا سالن های نمایش فیلم همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهند! در شرایطی که تلویزیون در ایام ماه رمضان نیز همچون نوروز امسال نتوانسته برنامه های جذابی را روانه آنتن کند، خیلی از مردم ترجیح داده اند با استقبال از طرح های تشویقی از جمله «افطار تا سحر» و «بلیت نیم بها»، تلویزیون های خود را خاموش کنند و راهی سینما شوند.

شروع ناامید کننده سریال های ماه رمضان به نفع «افطار تا سحر»

افول مشهود جریان برنامه سازی تلویزیون و فاصله گرفتن آن از دوران طلایی و سریال های جذاب مناسبتی به ویژه در ماه رمضان، همچنان روند ریزش بینندگان آن را به سود سینما سرعت می بخشد. در حالی که چهار- پنج قسمت از دو سریال «برادر» و «پادری» ویژه ماه رمضان تلویزیون تاکنون روی آنتن رفته اند، مضامین کلیشه ای و ساختار سطحی و ضعیف آنها موجب شده خیلی ها از خیر تماشایشان بگذرند. ضمن اینکه دیگر برنامه های غیرنمایشی تلویزیون از جمله «ماه عسل» هم امسال نشانی از توفیق و جذابیت سال های گذشته خود ندارند.

در این بین سینماها نه به میزان استقبالی که در نوروز امسال شاهد آن بودند، اما همچنان امیدوار کننده به نمایش آثار اکران دوم بهار ادامه می دهند. در این کاهش نسبی سینماروها، البته برخی حاشیه ها از جمله پایین کشیده شدن «پنجاه کیلو آلبالو»، توقیف «عادت نمی کنیم» و ممنوعیت جدی پخش تیزر فیلم ها از شبکه های ماهواره ای هم بی تأثیر نبوده است. با این وجود مردم در استقبال از طرح بلیت نیم بها در ساعات روز به تماشای فیلم ها با رغبت ادامه می دهند.

امیر قطبی مدیر پخش فیلمیران درباره استقبال مخاطبان از طرح اکران افطار تا سحر به تسنیم گفت: «استقبال از این طرح بسیار خوب بوده است. ۲۰ درصد از مردم قبل از افطار برای تماشای فیلمها می‌آیند و ۸۰ درصد بعد از افطار تا سحر به تماشا فیلم ها می‌نشیند با این حال نمی‌دانم چرا سانس های قبل از افطار را به جای سانس های بعد از افطار نیم بها کرده‌اند».

محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران نیز در گفت و گو با ما با اشاره به طرح اکران رمضان، گفت: «شورای صنفی نمایش با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان با همکاری نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایطی فراهم کرده است تا سینماها بتوانند تا ۳ بامداد میزبان مردم باشند. اکران دو فیلم سینمایی «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی و «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در ماه مبارک رمضان آغاز شده است که این دو فیلم با توجه به ویژگی‌های که دارند می توانند از فروش بسیار خوبی در سینماهای کشور برخوردار باشند».

به گفته او، «در این طرح علاوه بر اکران فیلم های جدید در ماه مبارک رمضان، فیلم هایی که در سال ۱۳۹۵ فروش بالایی داشتند نیز از ساعت ۲۳ به بعد و در سانس های فوق العاده نمایش داده می‌شود تا مخاطبان بتوانند آثار فوق را در سینما ببینند که در این طرح تاکنون «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی با استقبال بسیار خوبی همراه شده است». در این شرایط که تلویزیون خود با کارشکنی هایش در راه تبلیغ فیلم ها مسبب سوق پیدا کردن صاحبان فیلم ها به سمت ماهواره و شکل گیری حاشیه های اخیر بوده، در عین حال با ناتوانی در ساخت برنامه های جذاب، مردم را نیز راهی سالن های سینما کرده است. اتفاقی که در عین تلخی، لبخند را بر لب سینماگران نشانده است!

۱۳۹۵/۳/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...